The Ultimate Guide To بیماری زونا و حمام

Wiki Article

روانشناس برای درمان پارانوئید کلیه علائم فرد را با دقت بررسی می‌کند.

اگر افراد در گذشته مبتلا به زونا شده باشند، باز هم می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. این ویروس می‌تواند سال‌ها در خواب بماند و سپس به عنوان زونا دوباره فعال شود. فردی که قبلا مبتلا به آبله‌مرغان نشده است، می‌تواند از طریق قرار گرفتن در معرض کسی که مبتلا به آبله‌مرغان است، به آن مبتلا شود.

بثورات اغلب به صورت نواری از تاول در یک ناحیه از بدن ظاهر می‌شوند. هر دو بیماری‌های زونا و آبله مرغان ناشی از ویروس واریسلا زوستر هستند.

در صورت تماس با افراد مستعد، باید بثورات پوشانده شود تا خطر انتقال آن کاهش یابد.

چند روز پس از شروع ناراحتی پوستی (یا به ندرت، چند هفته پس از آن)، بثورات مشخصه زونا ظاهر می‌شوند. این جوش‌ها به طور معمول به عنوان خوشه ای از تکه‌های قرمز کوچک شروع می‌شوند و در نهایت به تاول‌های کوچکی تبدیل خواهند شد. این تاول‌های پُر از مایع در نهایت باز می‌شوند و زخم‌های کوچک به آرامی خشک می‌گردند و از بین بیماری زونا چیست می‌روند.

۱۴:۰۰ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

سه مؤلفه شناخت پارانویا عبارتند از الف) سوءظن بی‌پایه و بر اساس این فرض که دیگران می‌خواهند از آن‌ها سوء استفاده کنند، به آن‌ها آسیب برسانند یا در پی فریب آن‌ها را هستند؛ ب) درگیری ذهنی توأم با شک و تردید نسبت به دوستان یا وابستگان و تردید نسبت به وفاداری یا صداقت آنها؛ ج) عدم اعتماد به دیگران به خاطر ترس بی‌پایه و تصور اینکه دیگران قصد دارند از اطلاعات خصوصی در مورد زندگی آن‌ها سوءاستفاده کنند (رابینز ۱۹۹۷، ص ۳).

کریپلین با استفاده از این ریشه لغوی این بیماری، نامی جهت تشخیص افکار توهمی به وجود آورد. بنا به تعریف او هرگونه افکار توهمی، بدون احساسات خودآزارانه، در این دسته می‌گنجند.

آیا صرف داشتن دشمنان زیاد، برای ابتلا به پارانویا کفایت کند؟ این مبحث، موجب بروز مباحث فلسفی فراوانی گشته که به این لطیفه نیز منجر شده‌است: «اینکه تو پارانویا داری دلیل نمی‌شود که کسی آن بیرون نخواهد تو را بکشد.» درمان پارانویا[ویرایش]

آنها همچنین ممکن است به جلوگیری از عوارض احتمالی که گاهی با زونا روبرو می‌شوند، کمک کنند.

حدود ۱ تا ۴ درصد از مردم به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید، باید وقت خود را در بیمارستان بگذرانند.

همچنین زونا می‌توانند بر اندام‌های داخلی نیز تاثیر بگذارند. هیچ گونه جوشی وجود نخواهد داشت، اما مشکلات دیگری نیز ممکن است ایجاد شوند.

تئوری توطئه یا اعتقاد به اینکه اخبار و وقایع کاملاً نامربوط، در واقع اجزا یک نقشه بزرگ و توطئه‌آمیز هستند.

نام رمز ادامه قبلا عضو شدید؟ اکنون وارد شوید

Report this wiki page